Belgia
Rahvusliku ja modernse stiili otsingud. Majanduslik edu ja keskklassi tekkimise tõttu rahvusliku stiili otsing. Eeskujuks 16 saj tellisarhitektuur - kõik mis sellega ei kattunud sattus eliidi põlu alla. Hoone peab olema aus.
Les XX, EsteetiliseVabaduse Salong
Keskkonna kui terviku kujundamine. (pilt psyche couperus)
Huvi tarbekunsti suunas
Jan Toorob
Les XX, EsteetiliseVabaduse Salong
Keskkonna kui terviku kujundamine. (pilt psyche couperus)
Huvi tarbekunsti suunas
Jan Toorob
Hotel Tassel 1892 (villa)
Esimesi kordi elamuarhitektuuris rauda kasutada, avatud planeering, Isikupärane "lindistiil", klassitsislik fassaad ja raudraamistus eendaken.
Juugendlik interjör
Kombineerib erinevaid materjale, kuid kuvi on peamine
Maison du Peuple 1897 - 1900
Üks kuulsamaid hooneid, tänaseks lammutatud
Kohalik tellis, vernakulaarne kivi, raud, klaas
Interjöris eksponeeritud teraskarkass (voolavus)
Kohvik, bürood, auditoorium. Sotsialistliku partei hoone talajal
Henry van de Velde
1894 "kunst on kirgastumine" kunst ühiskonna teenistusse, kõige tähtsam on võitlus inetusse vastu. Keskkond ise on tähtsam. Ühiskonda tuleb muuta keskkonna kujunduse kaudu.
Suuremates linnades ta oma teooriad ei jõudnud, ta jäi kodu piiridesse.
Jõudis arhitektuurini kuna tegi endale ise maja
1895 enda maja Brüsseli lähistes
Terviklik kunstiteos - isegi sööginõud
Esmakordselt iseloomulik ekspressiivne joon
Kavandas oma abikaasale hoonesse soivad riided
Terviklik kunstiteos - isegi sööginõud
Esmakordselt iseloomulik ekspressiivne joon
Kavandas oma abikaasale hoonesse soivad riided
Ornamentika on pealepandud, ornament on ehitisega ühte põimunud
"Joon kannab joonistaja elujõudu ja energiat"
Puristlik ja ilustamisvastane hoiak
Ürgsed maalähedased vormid
1904 suurhertsogliku kunsttööstuskooli direktor Weimaris, tegi kooli käsitäälislikeks meistrikodadeks. (Bauhaus)
Kolis saksamaale
Kölni Werkbundi näituse teater 1914
Juugendlik betoonikäsitlus, vormiliselt uus ja voolav
Eeskujuks Erich Mendelsohnile
Teater oli tema jaoks oluline, sest tema jaoks oli see ühiskondlikuse sümbol
Juugendlik betoonikäsitlus, vormiliselt uus ja voolav
Eeskujuks Erich Mendelsohnile
Teater oli tema jaoks oluline, sest tema jaoks oli see ühiskondlikuse sümbol
Prantsusmaa
Pariisi Saint-jean-de-montmarte kirik 1894
Sarrustatud betoon ja sarrustatud tellismüür ehituslik ratsionalism
Hector Guimard
Kiitis oma stiili otsimist
Ecole du sacre coeur 1895
Põhines illustratsioonidel
Kasutas kolme erinevat stiili:
- Maapiirkondlik villade stiil - rustikaalnsus ja vaba ning eri mtj kombineeriv
- Linnalik stiil - tellismüüritis ja skulptuur
- Metroojaamade stiil - ämblikuvõrk
Metroosissepääsud :
Loodusvorme jäljendavad malmist standaarelemendid
Emailitud teras ja klaas
Pariisi Humbert de Romans kontserrdimaja 1901, enam ei ole olemas
Kõrvutatakse Maison du Peuple kõrval ehitusliku ratsionalismiga,
Päkapikumaja
Pilt väljast ja originaal joonis
Castel Beranger 1894 - 98
Paistab täpselt välja millest ta koosneb
Tony Garnier
Tegutses juugendi ajal kuid polnud juugendi stiilis
Pariisi Ecole des Beaux Arts´is Julien Guaddet (jätkas Durandi õpetust, elemendipõhine lähenemine) õpilane
Cite Industrielle 1904/1917
Tsoneeritud ülesehitus (ennetas mederniste) - lähenes linnale palju põhjalikumalt, pakkus kõigele konkreetsed konstruktiivsed skeemid - ei võetud kasutusse
Rombikujuline halduskeskus
Kaasaegsed ehitusmeetodid vs sotsialistlik Arkaadia
Tööstuslinna põhimõtted ja planeeringulahendus
Hästi demokraatlik
Madal hoonestus kuni 2 korrust
Linnaehituslik mõtte väljendus
Tapamajad (La Mouche 1917) - koondada need kõik ühte kokku
Ehitati pikalt, oli sõjaväe kasutuses, nüüd on ehitatud kontserti hooneks
Grange-Blanche haigla
Etats-Unis (ühendriikide) kvartal
Auguste Perret
Kasiino Saint-Malos 1899 - pole alles enam
Rahvusromantism ja ehituslik ratsionalism
Omas vennaga koos firmat ja tegid enamus hooneid koos
Naasmine traditsiooni juurde - seinapind kaunistatud ornamendiga (floraalne juugend), laineline kivi
raudbetoon
Franklini tn korterelamu 1903
Vertikaalne, liigendatud, gootlik mulje, kivinenud juugend
Avatud plaanilahendus
Garaaz 1905
Esimene tõste mehhanismiga garaaz, hästi praktiline, kuid arhitektuuri keel meenutab sakraalehitust vt aknaid, kõrge lööviline ja ülalt tulev valgus
Theatre des Champs-Elysees 1911-13
Henry van de Velde alltöövõtja - vaidlustas kõik konstruktiivse loogika ja tegi oma poolse lahenduse, mistõttu sai ise vastutavaks arhitektiks ja Velde sai konsultandiks
3 saali kõrvalruumidega
Ümmargune kupliga peasaal sammastel
Notre-Dame du Raincy kirik 1922-24
Raudbetoonstiili kõige puhtam teos
Võttis kasutusele silindrilise samba, stilistilises mõttes modernism
Pariisi dekoratiiv ja tööstuskunsti näituse teater 1925
Kergkonstruktsioon, sest see pidi olema hiljem lammutatav, kaaluka monoliitse karkassi muljega: puit tellis terastoed
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar